Barn

Haha barn är så himla ärliga när man frågar de saker:)och i bland undrar jag vad de får allt i från.
Här är några sköna citat från barn hahaha för roligt:)

Vad skulle du göra om första träffen blev en katastrof?

Jag skulle springa hem och låtsas vara död. Nästa dag skulle jag ringa till alla tidningar och se till att det satte in min dödsannons. (Carsten, 9 år)

Vad är giftermål?

Giftermål är när man får behålla sin tjej och inte behöver lämna tillbaka henne till hennes föräldrar. (Erik, 6 år)


Är det bättre att vara singel eller vara gift?


Jag får huvudvärk då jag tänker på sånt. Jag är bara ett barn. Jag behöver inte sånt krångel. (Adam, 7 år)

Det är bättre för tjejer att vara singel än vad det är för killar. Killar behöver någon som plockar upp efter dem. (Anna, 9 år)

Hur bestämmer man sig för vem man ska gifta sig med?

Ingen bestämmer sig förrän de växt upp. Gud har bestämt det långt innan, och tid nog inser du vem du får dras med i resten av livet. (Helena, 10 år)


Min mamma säger att jag ska leta efter en man som är hygglig. Det är det jag gör... Jag letar efter en man som är hyggligt lång och hyggligt snygg. (Carolina, 8 år)



När är den rätta åldern att gifta sig?

Ingen ålder är bra att gifta sig vid. Du måste vara en idiot för att gifta dig. (Fredrik, 6 år)

När jag är färdig med förskolan ska jag hitta mig en fru. (Martin, 5 år)


När är det okej att kyssa någon?

Lagen säger när du är femton, så jag skulle inte försöka tidigare, för säkerhets skull. (Max, 7 år)

När de är rika. (Petra, 7 år)

Det är aldrig okej att kyssa en pojke, de bara dreglar över en. Det är därför jag slutade. (Jeanette, 10)

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser mailen)

URL/Skriv in eran blogg om ni har nån:

Kommentar:
Har du inget snällt att säga kan du lika bra klick TILL DIG en blogg du gillar mer:)

Trackback
RSS 2.0