Kan man verkligen sluta älska nån?

Satt och tänkte lite ,nu har de gått 9 månader sen jag och mitt ex gjorde slut.
Fast de har gått så långt tid så älskar jag han fortfarande,han kommer alltid att betyda mycke för mig,de va jag och han i 2 år.Och jag va verkligen förälskad,trodde de skulle vara vi för alltid.

Vi flyttade ihop ganska snabbt förlovade oss hela köret,köpte hund.
Allt kändes bra men nånting gick snett nånstans på vägen och helvetet började,alla dessa bråk,svartsjuka you name it.

Jag gick under,rasade i vikt,mådde bara dåligt för jag visste inte hur jag skulle hantera allt,alla mina vänner bodde i örebro eftersom jag flyttade till stockholm för killen så man satt där helt själv när man va i en period då jag lika bra hade kunnat hänga mig själv lr nåt.


När ett förhållande tar slut så är det lite som när någon dör. Det finns en sorgeprocess man måste gå igenom
Vissa dagar kommer det kännas finemang andra inte.


Om två människor älskar varandra så är det inte kärleken som tar slut utan lusten att hålla den vid liv. Och gräset är möjligtvis grönare hos grannen, men ogräs kommer att växa där också.

Så lyckan ligger inte hos andra, utan hos oss själva. När vi bestämmer oss för att börja ge utan att kräva något i retur meddetsamma så belönar vi oss själva ytterst

Peace


Postat av: Afrobelita

Gumman då, det va jättefint skrivet. Verkligen. Du har själv dina svar vilket är så fint att läsa. Jag förstår det här med att man måste gå skilda vägar. När det gör mer ont än gott så måste man vända sig till sig själv och fråga om man verkligen vill leva så.



Jag är glad att du valde dig själv, det kommer löna sig. Kärleken kommer alltid igen.



KRAMAR

2009-05-12 @ 22:55:46
URL: http://afrobelita.blogg.se/
Postat av: Larisa

jag håller med dig ;).

2009-05-13 @ 23:37:01
URL: http://deelic.blogg.se/
Postat av: Ines

Vad tråkigt :/ hoppas det löser sig på något sätt! har själv vart kär i samma kille i tre år! .

2009-05-16 @ 12:39:03
URL: http://inesa.blogg.se/
Postat av: Frida

Gumman du har så rätt. Iblad blir det inte alltid som man tänkt sig. kram

2009-05-23 @ 11:37:51
URL: http://kitoko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser mailen)

URL/Skriv in eran blogg om ni har nån:

Kommentar:
Har du inget snällt att säga kan du lika bra klick TILL DIG en blogg du gillar mer:)

Trackback
RSS 2.0